Kosárlabda palánk: gyakorolj otthon te is!

Kosárlabda palánkunk tökéletes szórakozás és edzésforma az egész család számára

A gyermekkor egyik legmeghatározóbb személyiségfejlesztési módszere az iskolapadon kívül a sport. Legyen szó akár egyéni, páros vagy csapatsportról, egy biztos: hatással lesz későbbi életünkre, kitartásunkra, munkánkra. A kosárlabda például az egyik legjobb és legsokoldalúbb csapatjáték, mely népszerű a gyermekek körében. Ha a te gyermeked is kacsingat felé, akkor ne habozz, olvasd el a következő bekezdéseket, amelyekben részletesen bemutatjuk ezt a játékot. Ha pedig ezzel végeztél, rendeld meg a kosárlabda palánkot kínálatunkból, hogy otthon is együtt gyakorolhassatok!

kosárpalánk 

Kosárlabda palánk otthoni előnyei

Miért pont kosárlabda? Lehetne tollas, foci vagy box is. Talán az elsődleges előny, ha otthoni sporteszközben gondolkozunk, hogy a kosárlabda palánkra egyedül is dobálhatunk, ha éppen nem ér rá a testvérünk, apa vagy a szomszéd kisgyerek. A kosárlabda rendkívül népszerű csapatsport és testedzési forma. A gyors, dinamikus játék sok futást és ugrást tartalmaz, így az erőnlét növelésére és az alakunk kordában tartására is kiváló. Bármilyen korú vagy edzettségi szinten álló ember játszhatja, akár együtt is, vegyes csapatban. De egy apa-fia házi verseny is igazán szórakoztató lehet. Ráadásképp új kosár palánkunk felállításával akár új barátokra is szert tehetünk az utcából, akiktől trükköket leshetünk el. Ahogy fentebb említettük, remek testedzési forma, mivel a futás és a megállás váltakozása jóvoltából sokkal több kalóriát égethetünk el (kb. 630-750 kalóriát óránként), mint például egy egyenletes 1 órás futás alkalmával. Javítja egyensúly érzékünket, a koncentrációnkat és fejleszti állóképességünket. Mindemellett önfegyelmet gyakorolhatunk kosarazás közben és még az izomzatot is építi. Arra azonban érdemes figyelni, hogy pályára lépés előtt ne feledkezzünk meg a bemelegítésről, a meccset követően pedig a nyújtásról.

izomlazító készlet

Mindig legyen nálunk egy kis üveg ásványvíz (sportolás közben lehetőleg szénsavmentes), és rendszeresen kortyoljunk belőle. A nagy melegben jól jöhet egy hőtartó tároló doboz is, ami használat után könnyen összecsukható, így kis helyet foglal. 

hőtartó tároló doboz

 

Népszerű dobástechnikák

A kosárlabda játék lényege a kosárszerzés. A labda gyűrűbe juttatásának módja azonban nagyon sokféle lehet, ezeknek a dobás fajtáknak az elsajátítása pedig nehéz feladat. Ha valaki sokat gyakorol, dobhat viszonylag eredményesen, jó százalékkal, de igazán szép technikával mégis kevesen rendelkeznek. (Bár ez a kosárlabda mellett több sportnál is előfordul.) A dobás a kosárlabda legösszetettebb eleme, végrehajtása közben a játékos egész teste részt vesz a folyamatban.

kosárpalánk

A teljesség igénye nélkül nézzük meg milyen dobásfajták vannak:

-          állóhelyből történő dobás, melyet lehet kapott labdával, vagy labdavezetésből megállással végrehajtani

-          a túllépésből történő dobások

-          a ziccer dobások, melyek lehetnek pincér, fektetett, horogdobások, pörgetett dobások,

-          páros lábról felugorva végrehajtott tempó dobás

-          zsákolás

kosárpalánk

Hogyan néz ki elméletben a helyes dobótechnika?


- Vegyél fel egy egyensúlyi lábhelyzetet! Terpeszállásban, vállszélességnél kicsit kisebben, a dobó kézzel azonos láb egy kicsivel előrébb.
- A lábfejek párhuzamosak és a gyűrű felé néznek.
- A térdek hasonlóan a lábfejhez előre, a gyűrű irányába mutatnak, kissé behajlítva.
- Dobni egy kézzel kell! A másik kezünk csak stabilitást és védelmet ad.
- A labda a dobókézben ül a homlokunk felett. A felkarunk vízszintes, az alkarunk függőleges, derékszöget zárnak be.
- A labda a dobókéz ujj párnáin ül, nem a tenyérbe, egy kis rés van a tenyér és az ujjak között.
- A dobási folyamat sorrendje: 1. könyék nyújt 2. csukló csapódik 3. dobás után ott tartja a kezét.
- A labdának visszafelé kell pörögni, a dobást szépen végig kell kísérni az ujjaknak, a két dobó ujj a mutató és a középső ujj a gyűrűbe kell, hogy mutasson.
kosárpalánk
 A tanulási szakaszban fontos a fokozatosság, a dobás technikai részleteinek lépésekben egymásra épülő oktatása és precíz megkövetelése. A tanulási folyamat hosszú, de elengedhetetlen, a rossz technika később csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem korrigálható.

A dobásnál kiemelt szerepet kap a törzs és a törzs izmai. Ezt sokszor elfelejtik és mivel nem is egyszerű ezeknek az izmokat erősíteni, sok játékos ennek hiánya miatt nem tud később megfelelő eredményességgel dobni. Ezért ha komolyan gondoljuk a kosarazást, válaszzunk mellé más edzésformát is, akár egy otthoni súlyzókészlettel, hogy izmainkat rendszeresen erősíthessük. 

2 az 1-ben súlyzókészlet



Vegyünk végig pár gyakorlatot a dobás elsajátításához:

-          labda pörgetése álló helyzetben

-          dobó mozdulat gyakorlása álló helyzetben

-          labda feldobása magasra, labda pörgetése, labda a kézbe érkezzen vissza

-          labda dobása magunk elé, pl. 10 centivel egy vonal mögé állunk és a labdának a vonalra kell hullnia

-          labda dobása falhoz vagy társnak kijelölt távolságból

-          dobás gyűrűbe közelről

-          labdavezetésből megállás, sarkazás, kosárra dobás

-          átadás átvétele, kosárra dobás

-          lepattanó szerzés szimulálása (pl.: feldobott labda levegőben elkapása, abból dobás)

 

Kosárlabda tippek és trükkök

Kevés olyan sportág van, melynek fejlődési lehetőségeiről, új trükkjeiről ilyen kevés adat fellelhető az interneten. A tanulni vágyok legtöbbször a Youtube csatornát hívják segítségül és profi kosarazók videóiból igyekeznek többlettudásra szert tenni. Ha te is szívesen kísérleteznél otthon, szerezd be mobil, állítható kosárlabda palánkunkat most akciós áron és hívd át a szomszédokat egy igazi házi versenyre!